Sunday 13 December 2015

Selepas Gersang Sedekad Selangor Julang Piala Malaysia ke-33

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    Shah Alam - Penantian sedekad Selangor julang Piala Malaysia selepas merasai pentas final pada 2008, penyokong setia Selangor kembali menggegarkan Stadium Shah Alam yang menyepi sejak beberapa musim lalu. Piala Malaysia 2015 menjadi pentas membuktikan Skuad Gergasi Merah masih berbisa dalam kancah sukan bola sepak negara.

Jurulatih Selangor Mehmet Durakovic menyatakan kejayaan anak buah kendaliannya sebagai satu mimpi yang menjadi kenyataan selepas mereka menjulang trofi Piala Malaysia sekali gus melengkapkan misi 33 malam tadi.

Ahmad Hazwan menjadi wira Gergasi Merah selepas berjaya menghasilkan dua ledakan yang membolosi pintu gol skuad Kedah. Beliau juga turut menyatakan "Piala ini hadiah untuk Sultan Selangor sempena hari keputeraan baginda."

Kehadiran hampir 80,000 penyokong dari pelusuk negeri yang mewakili negeri masing-masing turut memeriahkan suasana final. Ada yang mewarnakan rambut, menconteng dan mengecat muka, ini semua adalah kerana ingin membangkitkan semangat selain membuktikan tanda sokongan kepada pasukan masing-masing.


No comments:

Post a Comment