Friday 15 January 2016

SEM4S4..!! Rela BUAH D4D4 Diramas Dalam Bas Lepas Diugut Pisau..



Kisah Benar..

Bagi yg perempuan itu kalau naik bas balik cuti sem ke saya cdgkan cari dahulu single seat, kalau dah habis single seat saya cdgkan lagi sekali beli trus tiket dua2 seat..Biarlah duit melayang asalkan maruah terjaga. Kalau dah tiada jalan dah,dapat double seat dan ditakdirkan sebelah kamu lelaki,minta tukar seat dgn sesapa . InshaAllah ,moga dia faham.

Tapi yg paling tebaik jangan balik berseorangan.
Balik dgn rakan yg dipercayai. Itu yg trbaik..

Saya dulu ada pengalaman, saya naik bas bak balik rumah saya dekat penang lah.
Dipendekkan cerita smasa bas itu brhenti dekat perhentian utk rehat..saya nampak lah ada seorang gadis ini tak henti2 menangis..pada mulanya, saya malas nak ambil tahu tapi sy tengok macam dia ad masalah saya tanya lah..

Kenapa cik menangis? Ada Apa2 yg saya boleh bantu? Dia diam dan lagi kuat menangis, saya tanya lagi dia diam dan akhirnya dia cuba crita ..

Rupanya masa dia duduk dkat couple seat tu ad warga asing dok raba,dekat2 dgn dia dan dok cabul dia.. la haw la wala Quwwata iilah billah..

Saya kata lah kenapa tak menjerit ke atau buat apa2 tindakan.. rupanya warga asing itu beri dia ugutan ,kalau dia menjerit pisau ad sebelah perut dia je. Tu yg dia takut sgt nak buat apa2.. biarkan diri itu dijamah .hmmmm
Saya kata mana warga asing tu skg? Dia kata dan turun dah..
Apa boleh buat warga asing tu turun dh..

Kalau Tidak sy nak tolong dia gtau pakcik driver bus tu. Boleh la ambil tindakan sikit..
Waktu saya dgr crita masalah tu mmg dh rasa geram sungguh.. rasa mcm nak brtumbuk je dgn wrga asing tu ,bukan nak tunjuk hero tapi sy pk mcm mna lah kalau kena dekat kluarga saya lagutuh..

Lepas tu saya kata dekat dia.. skg cik p duk tmpt saya yg single seat tu dan sy duk tmpt cik..
Dia pun akur arahan sy dan sy nasihat dia sikit lps kejadian tu.. wajah dia mmg nampak trauma sgt. Saya boleh rasa perasaan dia.. kasihan dia..

Selepas kejadian ini saya dok renung mikir mcm mana lah negara malaysia kita kan dtg..
Dgn warga asing berjuta juta akan dimport masuk ke dalam malaysia..
Allahurobbi..

Apapun igt lah nasihat saya yg perempuan.. Balik perjalanan jauh jgn balik seorangan... kalau dah trpaksa tiada rakan utk temankan.. apakan daya..

beli single seat dulu ,kalau takda single seat beli trus couple seat tu sebab kita tak tahu siapalah akan duduk sebelah kita. Kalau dapat yg sejantina ,alhamdulillah .. kalau dapat yg sebaliknya?
Mau bukan rezeki si laki tu..

Biar lah duit melayang sikit asalkan maruah terpelihara.. itu yg paling penting..
saya harap dapat panjangkan status ini kerna saya tidak berbohong..
memang realiti perkara ini dan sudah trjadi hadapan mata saya.. semoga Allah swt merahmati kamu semua..



No comments:

Post a Comment